22 października 2013 r., podczas targów Business Aviation Convention and Exhibition organizowanych w USA przez stowarzyszenie National Business Aviation Association Michimasa Fujino, prezes i dyrektor zarządzający Honda Aircraft Company, poinformował, iż budowa pierwszego odrzutowca HondaJet w wersji produkcyjnej dobiega końca.
Obecnie na linii montażowej Hondy znajduje się sześć samolotów, przy czym - zgodnie z harmonogramem - prace nad pierwszym gotowym odrzutowcem mają wkrótce zostać ukończone. Honda ogłosiła również, iż w ramach przygotowań do wprowadzenia samolotu na rynek zamierza podwoić liczbę osób zatrudnionych w fabryce.
Pozostałe informacje:
Testy i certyfikacje
Testy odrzutowca HondaJet przebiegają zgodnie z planem. Honda oczekuje, iż w najbliższych miesiącach samolot uzyska autoryzację TIA (Type Inspection Authorisation) Federalnej Administracji Lotnictwa FAA, co będzie prawdziwym przełomem w programie rozwojowym HondaJet.
Testowe odrzutowce HondaJet zostały sprawdzone z uwzględnieniem ponad 4000 punktów pomiarowych i wykonały wiele lotów do oddziałów testowych zlokalizowanych na terenie całych Stanów Zjednoczonych.
Jednym z punktów rygorystycznego programu testowego była wizyta w laboratorium klimatycznym McKinley w bazie lotniczej Eglin Air Force Base na Florydzie. W tym nowoczesnym obiekcie znajduje się największa na świecie komora do testów klimatycznych, pozwalająca na odtworzenie niemal wszystkich warunków pogodowych występujących na ziemi, włączając w to skrajne temperatury w zakresie od -56 do +83 stopni Celsjusza. Odrzutowiec HondaJet został poddany testom w temperaturze dochodzącej do -40 stopni Celsjusza.
Samoloty HondaJet są także poddawane wyczerpującym testom sprawdzającym wytrzymałość i odporność strukturalną. W specjalnie opracowanym programie testowym sprawdza się wytrzymałość zmęczeniową oraz wytrzymałość resztkową komponentów przy maksymalnym obciążeniu w czasie odpowiadającym trzem pełnym cyklom eksploatacji, a także tolerancję na uszkodzenia elementów kompozytowych w czasie odpowiadającym dwóm pełnym cyklom eksploatacji.
„Honda Aircraft jest coraz bliżej uzyskania certyfikatu dla samolotu HondaJet, a w ciągu najbliższych miesięcy liczymy na przyznanie autoryzacji TIA (Type Inspection Authorisation) Federalnej Administracji Lotnictwa FAA", powiedział Michimasa Fujino, prezes i dyrektor zarządzający Honda Aircraft Company. „Wejście w ostatnią fazę lotów testowych będzie miało duże znaczenie pod kątem uzyskania certyfikacji".
Nowy oddział
Honda potwierdziła również otwarcie nowego oddziału obsługi klienta w Greensboro w Stanach Zjednoczonych. Ten najnowocześniejszy obiekt stanowi rozszerzenie światowej siedziby głównej firmy Honda Aircraft Company zlokalizowanej na terenie międzynarodowego portu lotniczego Piedmont Triad. Po dodaniu nowego oddziału powierzchnia centrali zwiększyła się do ponad 600 000 metrów kwadratowych. Od czasu powstania firmy Honda Aircraft Company w 2006 roku, inwestycja kapitałowa Hondy w Greensboro przekroczyła 140 milionów dolarów.
W nowym oddziale, pełniącym rolę bazy dla biura obsługi klientów firmy Honda Aircraft Company, mieszczą się: dedykowane powierzchnie biurowe dla zespołu ds. obsługi klienta, magazyn części zamiennych przeznaczonych do dystrybucji oraz hangar przeznaczony do wykonywania czynności serwisowych i poważniejszych napraw, stanowiący uzupełnienie sieci dilerskiej HondaJet.
„Otwarcie tego oddziału to kolejny przykład zaangażowania Hondy w rozwój programu HondaJet, zmierzający do stworzenia firmy lotniczej o niepowtarzalnym profilu w skali całego świata", powiedział Michimasa Fujino, prezes i dyrektor zarządzający Honda Aircraft Company.