Marc Marquez zdominował, razem z Hondą, tegoroczną, motocyklową rywalizację w królewskiej kategorii MotoGP. Po zdobyciu, po drugi z rzędu, tytuł mistrza świata, młody Hiszpan z ekipy Repsol Honda nie zamierza jednak osiadać na laurach i w sezonie 2015 chce walczyć o kolejne mistrzostwo.
21-letni Marquez wygrał trzynaście z osiemnastu tegorocznych wyścigów MotoGP, w tym dziesięć pierwszych z rzędu, za sterami fabrycznej Hondy RC213V. Stał się najmłodszym, a do tego dwukrotnym mistrzem świata królewskiej kategorii. Jego zespołowy kolega, Dani Pedrosa, stawał na podium w tym roku aż dziesięć razy, w tym raz na jego najwyższym stopniu. W efekcie, ekipia Repsol Honda, po raz kolejny sięgnęła po tytuł w klasyfikacji zespołowej, a Hondzie przypadł już 63. tytuł w kategorii producentów.
„To był dla nas bardzo udany sezon - powiedział mistrz świata. - W jego pierwszej części narzuciłem bardzo dobre tempo i wygrałem wiele wyścigów. Wypracowałem sobie dzięki temu sporą przewagę, dzięki której później mogłem trochę poeksperymentować. Ostatecznie po raz pierwszy w karierze wywalczyłem mistrzostwo na długo przed końcem sezonu, a do tego podczas domowej rundy Hondy w Japonii. Sprawy nie mogły więc potoczyć się lepiej !"
Równie udany sezon zaliczył młodszy z braci Marquezów, Alex, który wywalczył trzy z ośmiu tegorocznych wygranych Hondy w najmniejszej kategorii Moto3, sięgając jednocześnie po tytuł mistrza świata. W roku 2015 Alex Marquez wystartuje w kategorii Moto2, w której wszyscy zawodnicy ścigają się na prototypowych podwoziach z silnikami drogowego modelu Honda CBR600RR. Zespołowym kolegą Marqueza będzie tegoroczny mistrz świata Moto2, Esteve Rabat.
Barw Repsol Hondy w MotoGP nadal bronić będą Marc Marquez i Dani Pedrosa, ale inne ekipy czeka sporo roszad. Tegoroczny debiutant w królewskiej klasie, Brytyjczyk Scott Redding, przesiada się z produkcyjnej na fabryczną Hondę RC213V, którą wystawi belgijski zespół Marc VDS. Czwartego fabrycznego motocykla HRC dosiądzie rodak Reddinga, Cal Crutchlow, który dołączył do włoskiej ekipy LCR.
Honda ponownie udostępni także cztery motocykle w specyfikacji Open. Model RC213V-RS na sezon 2015 otrzyma mocniejszą jednostkę napędową z pneumatycznym rozrządem. Maszyny dosiądą: były mistrz świata MotoGP, Amerykanin Nicky Hayden, Czech Karel Abraham oraz debiutanci, Irlandczyk Eugene Laverty i tegoroczny wicemistrz świata Moto3, Australijczyk Jack Miller, który bezprecedensowo awansuje z najmniejszej, bezpośrednio do największej kategorii Grand Prix. Celem całej czwórki będzie walka o zwycięstwo w kategorii Open.
W 2015 najszybsi motocykliści świata znów zmierzą się w osiemnastu wyścigach. Pierwszy z nich, nocne zmagania o Grand Prix Kataru, odbędą się w ostatni weekend marca. Pierwsze testy już na początku lutego w Malezji.